Kreiranje sobe
- Vrsta sobe: Otvorena soba / Privatna soba
- Igra se do: 501, 701 ili 1001
- Tip igre: Prolaz, Dosta, Bez zvanja (Igra u kojoj vrijedi samo zvanje bele)
- Trajanje poteza u sekundama: 10, 20, 30 ili 60
- Postotak pobjeda (Win rate) : 0%, 35%, 50%, 60%, 70% ili 80%
Nakon što kreira sobu, korisnik ima mogućnost zvanja ostalih igrača u sobu (s liste prijatelja ili s liste svi igrači) bez obzira zadovoljavaju li uvjete sobe ili ne.
Popunjavanjem sobe, igrač koji je kreirao sobu može mijenjati poredak igrača.
Kada svi igrače potvrde spremnost, igrač koji je kreirao sobu pokreće igru.
Filtriranje soba
Igračima se nudi mogućnost traženje/filtriranja slobodnih soba po određenim parametrima koji su isti kao i kod kreiranja sobe. Igrači mogu odabrati samo jedan parametar ili više njih.
Ponuđeni parametri su:
- Igra se do: 501, 701 ili 1001
- Tip igre: Prolaz, Dosta, Bez zvanja (Igra u kojoj vrijedi samo zvanje bele)
- Trajanje poteza u sekundama: 10, 20, 30 ili 60
- Postotak pobjeda (Win rate): 0%, 35%, 50%, 60%, 70% ili 80%
Važno je napomenuti da ukoliko filtirate prema postotku pobjeda od npr. 60% onda će vam se ispisati samo sobe koje su navedene točno s tim postotkom.
Igra
Svaka partija belota se sastoji od dijeljenja, određivanja aduta, zvanja, igranja i zbrajanja bodova.
Dijeljenje i određivanje aduta
Belot je kartaška igra koja se igra sa 32 karte (as, kralj, dama (baba), dečko, X, IX, VIII, VII), i to kartama popularno zvanim "mađarice". Karte se dijele u obrnutom smjeru od kazaljke na satu.
Glavno obilježje belota u četvero jest to da se igra u parovima. Dva suprotstavljena kartaška para imaju cilj da zajedničkom igrom sakupe više od pola bodova od ukupne igre.
Svaki igrač na početku dobije šest karata i naposljetku dvije karte.
Nakon toga kreće određivanje aduta. Prvi je na redu igrač s djeliteljeve desne strane.
Igrač odlučuje hoće li zvati (odrediti adut) ili će reći "dalje". Ako kaže "dalje" pravo na određivanje aduta dobiva sljedeći igrač s desne strane, koji sada ima ista prava kao i prethodni. Kada dođe red na djelitelja, on mora zvati (to se zove "mus" - njem. müssen = morati). Kada netko odredi adut, svi dižu talon i igra počinje.
Zvanje
Ovaj dio se ne odnosi na tip igre "Bez zvanja".
Pod "zvanjem" se podrazumijeva poseban niz karata koje igrač ima u rukama, a koji mu donosi dodatne bodove. Postoje četiri vrste zvanja:
Četiri iste karte
- 4 dečka: 200 bodova
- 4 devetke: 150 bodova
- 4 asa, desetke, kralja i dame (babe): 100 bodova
- Četiri osmice i četiri sedmice ne vrijede ništa
Niz karata iste boje (od 3 do 5 karata)
Kada je u pitanju zvanje, onda je poredak karata sljedeći: as, kralj, dama (baba), dečko, desetka, devetka, osmica i sedmica.
- 3 karte u nizu iste boje vrijede 20 bodova
- 4 karte: 50 bodova
- 5 karata: 100 bodova
- Šest ili sedam karata zaredom iste boje vrednuje se jednako kao i niz od pet karata, dakle 100 bodova.
Osam karata iste boje
Osam karata iste boje naziva se "belot" i igrač koji ga je dobio istog trena pobjeđuje, bez obzira na dotadašnji tijek igre (kao da odjednom osvoji dovoljan broj bodova za pobjedu u partiji).
"Bela"
Kada igrač u rukama ima kralja i damu (babu) u adutu to se zove "bela" i vrijedi još dodatnih 20 bodova.
Zvanje se priznaje samo onom kartaškom paru koji ima najjače (najvrednije) zvanje (iznimka je bela koja se poziva unutar igre). Drugom kartaškom paru ne priznaje se ništa, pa čak i ako u rukama imaju nekoliko slabijih zvanja, koja, kada se zbroje, vrijede više od zvanja suprotnog para.
Četiri iste karte (izuzev osmica i sedmica) jače su od niza od pet karata. Između dva niza koja sadržavaju jednak broj karata, prednost ima onaj niz koji sadrži višu kartu; dakle niz "osam, devet, deset, dečko" slabiji je od niza "devet, deset, dečko, dama (baba)".
Ako se pak dogodi da dva igrača iz suprotnih kartaških parova imaju jednako vrijedno zvanje, prednost dobiva onaj koji je imao prije pravo na određivanje aduta (onaj koji je bliže djelitelju s desne strane). Dopušteno je vezano zvanje (jedna te ista karta sudjeluje u dva zvanja).
Igranje
Igru počinje igrač prvi zdesna do djelitelja. Slijedi ga igrač do njega koji ne samo da mora poštivati boju koja je bačena nego treba baciti i kartu koja je veća od prethodne bačene karte. Na primjer, ako prvi igrač baci pikovu osmicu, a sljedeći igrač u rukama drži pikovu sedmicu i pikovu desetku, on mora na osmicu baciti desetku, a ne sedmicu. To je takozvano pravilo ibera (prema njemačkom über - iznad). Uvijek treba baciti jaču kartu, naravno, ako je igrač ima. Ako igrač nema početnu odigranu boju, onda baca adut. Ako nema ni aduta, tek onda može baciti bilo koju kartu.
Ako je prva karta adut, sljedeći igrač mora baciti jaču kartu u adutu, ako je ima. Ako se prvo odigra boja koja nije adut, a igrač koji je na redu nema karte za poštivanje pa baci adut, igrač nakon njega mora poštivati početnu boju, ali ne mora poštivati "iber", tj. ne mora baciti jaču kartu od početne, i to upravo zato što je igrač prethodno bacio adut. Na primjer: adut je srce, prvi igrač baci pikovu osmicu, sljedeći igrač nema pik pa presiječe boju adutom i baca bilo koje srce. Sljedeći igrač u rukama drži pikova asa i pikovu sedmicu i slobodno može baciti pikovu sedmicu, jer pravilo jače karte ne vrijedi kada se neka boja presiječe adutom.
Igrač koji je bacio najjaču kartu, kupi štih i igra prvi u sljedećem bacanju.
Bodovanje
Par koji nosi zadnji štih dobiva još dodatnih 10 bodova. Kartaškom paru zvanje (uključujući i belu) se ne priznaje ako nisu pokupili barem jedan štih. Ako igrač ili kartaški par pokupe sve štihove, dobivaju još dodatnih 90 bodova.
Takozvana čista igra (igra u kojoj nije bilo zvanja) iznosi 162 boda. Kartaški par koji je zvao mora skupiti najmanje pola+1 boda od ukupne igre, ako želi proći. Dakle ako je igra čista, treba se skupiti 82 boda za prolaz. U suprotnom se ne prolazi nego "pada".
Zbroj bodova u igri raste ako su u dijeljenju zvanja. Sva zvanja se zbroje i pridodaju na 162. Od dobivenog se iznosa za prolaz ponovno zahtijeva pola+1. (Ako je bilo 20 zvanja, igra iznosi 182 – prolaz je 92; ako je bilo 50 zvanja, igra je 212 - prolaz je 107 bodova).
Ako je kartaški par koji je zvao adut prošao, tj. skupio pola+1 bod od ukupne igre, svakom se paru zbrajaju bodovi koje su uspjeli skupiti.
Ako je kartaški par koji je zvao adut pao, tj. nije skupio pola+1 bod od ukupne igre, sve bodove dobiva suprotni kartaški par.
Vrednovanje karata (bodovi)
Vrijednost karte |
Karta |
U adutu |
Kad nije adut |
Dečko |
20 |
2 |
Devetka |
14 |
0 |
As |
11 |
11 |
Desetka |
10 |
10 |
Kralj |
4 |
4 |
Dama (baba) |
3 |
3 |
Osmica |
0 |
0 |
Sedmica |
0 |
0 |
Postoje dva načina da se završi ova kartaška igra. Prvi se način među kartašima naziva igrati na "dosta" – igraču je ili kartaškom paru cilj skupiti u zadnjem odlučujućem dijeljenju onoliko bodova koliko mu nedostaje da dosegne dogovorenu granicu, bez obzira na to je li skupio pola+1 od cjelokupnog zbroja igre (na primjer: ako se kartaški par nađe u situaciji da ima 996 bodova, dakle nedostaje im još 5 bodova da budu vani, a prva je karta koju bace dečko u adutu (koji vrijedi 20 bodova), po pravilu igrati na "dosta" ovdje se igra završava). Ovime automatski završava partija.
Drugi način da se bela privede kraju jest pravilo igrati na "prolaz". Igrač ili kartaški par treba skupiti pola+1 od bodova ukupne igre ako želi proći. Drugim riječima, zadnje se odlučujuće dijeljenje po ovom pravilu ne razlikuje od ostalih dijeljenja.
Dodatno smo uveli igranje "Bez zvanja" u kojoj ne vrijede zvanja prije bacanja karata već samo bela, a igra se na "prolaz"
Bodovanje u igri Belot
Koristi se Postotak pobjeda (Win rate) kao referentni sustav.
Sustav bodovanja prati i namjerne izlaske iz partija te kažnjava igrača s dodatnim porazom.
Npr.
|
Prije odustajanja |
Poslije odustajanja |
Pobjede |
9 |
9 |
Porazi |
1 |
2 |
Odustajanja |
0 |
1 |
Winrate |
90% |
75% |
Posebnost Belota je da ne kažnjavamo partnera igrača koji je napustio partiju. Na primjer: korisnik napusti partiju, a njegovom partneru u igri bodovno stanje/ostaje nepromijenjeno, dok se protivničkom paru upisuje pobjeda, a korisniku koji je odustao poraz i još upis jednog odustajanja.
Sponzor!
Niti jednom u partiji tvoj partner nije zvao aduta, a pobijedili ste
Sponzoruša!
Niti jednom u partiji nisi zvao aduta, a pobijedili ste
Majstori
Niti jednom u partiji niste zvali aduta, a pobijedili ste
Mulac
Protivnik nije osvojio ni štih na svoje zvanje
Ražanj!
Četiri štiglje zaredom
Pod Pekom!
Tri štiglje zaredom
Ćevap
Dvije štiglje zaredom
Armaggedon!
1000 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Piroman!
500 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Lomača!
250 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Mega Grill!
100 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Grande Grill!
50 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Grill Majstor!
25 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Grill
10 pobjeda kumulativno bez da je protivnik osvojio boda
Štiglja!
Protivnik nije osvojio ni štih na vaše zvanje
Chuck Norris
500 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Superman
250 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Hulk
100 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Tarzan
50 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Bilder!
25 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Muskolo!
10 pobjeda kumulativno, zvao si na mus i prošao
Musić!
Zvao si na mus i prošao
Lucky Looser
Zbroj svih karata 10 i manje, a prošao si
Poker
Pozvanih 100 s četiri iste
Legenda
Zvao si bez aduta i prošao si
Jedno zvanje 501
Skupi preko 501 u jednom miješanju
Boja 100!
Prvih pozvanih 100 s pet karata u nizu u boji
Konj
Zvao si s pet aduta i nisi prošao
Magarac
Zvao si s četiri aduta i nisi prošao
Mama Mia!
Onaj koji je zvao aduta i 100 zvanja nije prošao
Zerica!
10 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike na 0 (nula) osvojenih bodova
Manje od Nule!
Pobjednici ostavili gubitnike na 0 (nula) osvojenih bodova
Crna Udovica
1000 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Udovica
500 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Manekenka!
250 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Tinejđerka!
100 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Medena!
50 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Slatkica
25 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Malecna!
10 pobjeda kumulativno, pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Mala!
Pobjednici ostavili gubitnike ispod 500 osvojenih bodova
Belot!
Svih osam karata u istoj boji